20070426

Vad är bio-nätet?

Detta är faktiskt en väldigt bra fråga. Min arbetshypotes lyder som följer. Bio-nätet är den samlade funktionen av alla celler i kroppen. Det är inte nödvändigtvis så att hjärnan styr alla fenomen. I en hjärndöd person fungerar andra organ som de ska. Delvis via det så kallade autonoma nervsystemet. Metabolismen i varje enskild cell bidrager med en del till bio-nätet. Jag tror att upplösningen på nätet är cellulär. Funktionen i varje cell styrs av den så kallade signaltransduktionen. Ett par hundra 'pathways' som länkar signaler som kommer till en cell utifrån med cellens interna funktion. Bio-nätet driver densamma. Skulle man kunna 'hacka' bio-nätet vore det möjligt att "köra" personer med hjälp av datorer. Med 'köra' menar jag då att driva alla kända kroppsliga funktioner såsom att röra armar och ben till insulinproduktion eller smaksensationer, aktivera minnesbilder etc. Enligt min definition så drivs däggdjuren med bio-nätet och vårt bio-nät är överlagrat med vad jag kallar ande-nätet. Informationen till bio-nätets konstruktion finns lagrat i vårt genetiska material och bio-nätet bildas likt andra organ under den embryonala utvecklingen. Jag tror att det enklaste sättet att visualisera bio-nätet är att betrakta det som ett virtuellt organ. Dock ej lika med hjärnan som också drivs av bio-nätet. En viktig fråga är hur ande-nätet är uppkopplat på bio-nätet. Är kopplingen inte beroende på hjärnbarken skulle en hjärndöd individ forfarande kunna tänka och känna emotioner? Medvetandet kan vara styrt av bio-nätet. Själen kan ej bildas innan bio-nätet är bildat.

Inga kommentarer: