20070702

Semstern närmar sig sitt slut















Lagom till industrisemestern tänkte jag börja arbeta igen. Tog en liten tripp genom Värmland för att se Mårbacka och för att återse Kristinehamn, där jag gjort min militärtjänstgöring. Regementet A9 finns inte längre och förhoppningsvis blir Sverige en NATO medlem inom en inte alltför lång tid. På vägen tillbaka till Göteborg besökte jag Varnhems klosterkyrka och Domkyrkan i Skara.

På Mårbacka fick jag reda på att Selma Lagerlöf hade 42000 brev i sitt arkiv som hon låst i femtio år efter sin död. Man blir nyfiken på varför och detta står att finna i nyutkommen litteratur som man sålde på plats.

Bilden visar utsikten från min farbror sista viloplats. Den mycket natursköna Torrskogs Kyrka i Dalsland. Inledde min resa med närvaro på hans begravning.

Inga kommentarer: